دیدبان
اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه

پیشنهادات قالیباف به نامزدهای دیگر/ دستور خرید آب خلیج فارس پیش از افتتاح پروژه

پیشنهادات قالیباف به نامزدهای دیگر/ دستور خرید آب خلیج فارس پیش از افتتاح پروژه
دیدباناخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

 *کیهان:

آقاي الهام! از شما بعيد بود! 


اظهارات سخيف آقاي دکتر الهام در گردهمايي سوم تير که به منظور تجليل از خدمات رئيس جمهور برپا شده بود، با حيرت آميخته به تأسف در عرصه‌هاي سياسي و فرهنگي کشور روبرو شد و برخي از حاضران در جلسه ياد شده نيز که اظهارات وي را دور از انتظار تلقي مي‌کردند از اينکه دکتر الهام با اين سخنان سخيف، شخصيت و سابقه اسلامي- انقلابي خود را تخريب کرده است، ابراز تأسف مي‌کردند.

سخنگوي دولت در بخشي از اظهارات غلوآميز خود در تجليل از آقاي دکتر احمدي‌نژاد گفت؛ «احمدي‌نژاد توانست در جامعه جهاني مهدويت را معرفي کند» و در ادامه گفت «متأسفانه برخي‌ها توجه به دولت امام زمان(عج) را خرافه تعبير کردند و تمام تلاش احمدي‌نژاد در مسير استقرار حکومت علوي را تنها به يک بشقاب خالي محدود کردند و افزود؛ «انشاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدي‌نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود». 

درباره اين اظهارات سخيف و غلو‌آميز گفتني است؛
الف: سخنگوي دولت در حالي از تلاش آقاي رئيس جمهور براي استقرار اسلام ناب سخن مي‌گويد که آقاي مشايي- يعني کسي که آقاي احمدي‌نژاد ايشان را، نسخه ديگري از شخصيت سياسي و عقيدتي خود مي‌داند- به صراحت تأکيد دارد که «دوران اسلام‌گرايي به پايان رسيده است(!) معنايش اين نيست که اسلامگرايي وجود ندارد يا رو به نضج نيست، نه، اسلام هست اما دوره‌اش به پايان رسيده است. اکنون دوره اسب‌سواري تمام شده،‌ اما اسب هست و سوارش هم هست... روند تحولات بشر اين نيست که بشريت مسلمان بشود تا به حقانيت برسد.»!

حالا بايد از آقاي دکتر الهام پرسيد: آيا به عقيده جنابعالي قرار است حضرت صاحب‌الزمان(عج) - نستجيربالله- براي مقابله با اسلام بيايند؟! و اگر چنين نيست- که نيست- و حضرتش براي تشکيل حکومت عدل جهاني براساس اسلام ناب محمدي(ص) ظهور مي‌فرمايند، کساني که دوران اسلام‌گرايي را تمام شده مي‌دانند چه نسبتي با حضرت خواهند داشت که به قول شما قرار است با ظهور حضرت، رجعت کنند؟! ادعاي جايگزيني «مکتب ايراني» به جاي «مکتب اسلام» و دهها نمونه پلشت ديگر از اين دست پيشکش!

ب: دکتر الهام مي‌گويد؛ «برخي‌ها توجه به دولت امام زمان(عج) را خرافه تعبير کردند و تمام تلاش احمدي‌نژاد در مسير استقرار حکومت علوي را تنها به يک بشقاب خالي محدود کردند»! و توضيح نمي‌دهد که اولاً؛ چه کساني توجه به دولت امام زمان(عج) را خرافه تعبير کرده‌اند؟! مگر نه اين که انقلاب اسلامي در بستر اعتقاد به استقرار حکومت علوي برپا شده و مردم اين مرز و بوم، از جمله رزمندگان اسلام، همه هستي خود را بر سر اين اعتقاد مقدس به ميدان آورده و در اين راه خون داده و سختي کشيده و خون دل‌ها خورده‌اند. 

بنابراين بايد پرسيد کساني که دوران اسلام‌گرايي را تمام شده مي‌دانند! و کساني که چشم و گوش بسته از آنها حمايت و تقدير مي‌کنند، به مقابله با استقرار حکومت علوي برخاسته‌اند يا توده‌هاي عظيم مردمي که بارها نشان داده‌اند جان و دل در گرو حضرتش دارند؟!

ثانياً: ظاهراً سخنگوي محترم دولت فراموش کرده که اعتراض‌ها به ادعاي «هاله نور» بود که آقايان ابتدا بر آن تأکيد کردند ولي هنگامي که با اعتراض روبرو شدند، آن را تکذيب کردند و نهايتاً وقتي نوار صوتي کسي که چنين ادعاي سخيفي را مطرح کرده بود، منتشر شد، ترجيح دادند درباره آن سکوت کنند و معلوم نيست سخنگوي دولت را چه مي‌شود که از اعتراض به يک ادعاي سخيف و بي‌پايه با عنوان «بي‌توجهي به استقرار حکومت علوي»! ياد مي‌کند؟!

ج: سخنگوي دولت گلايه مي‌کند که چرا بعضي‌ها «تلاش احمدي‌نژاد در مسير استقرار حکومت علوي را تنها به يک بشقاب خالي محدود کرده‌اند»! و گفتني است تاکنون تصور مي‌شد ماجراي بشقاب خالي فقط يک شايعه است و اين که مي‌گويند حلقه انحرافي اين بشقاب خالي را براي حضرت صاحب‌الزمان(عج) روي ميز مي‌گذارد، تهمتي است که به آنها مي‌زنند ولي حالا جناب الهام مي‌فرمايند؛ تلاش احمدي‌نژاد براي استقرار حکومت علوي تنها به يک بشقاب خالي محدود نمي‌شود؟! آيا اين سخن را بايد به حساب سهواللسان آقاي الهام گذاشت يا اعتراف به اين که «بشقاب خالي» شايعه نيست، بلکه به قول ايشان تلاش آقايان براي استقرار حکومت اسلامي را نبايستي فقط به اين «بشقاب خالي» محدود کرد!

د: آقاي دکتر الهام در تعريف و تمجيد از آقاي احمدي‌نژاد چنان اغراق مي‌کند که گويي انقلاب اسلامي و گسترش دامنه اسلام همه و همه مديون ايشان است!در آخرين ساعات ديروز باخبر و خوشحال شديم که آقاي دکتر الهام اظهارات خود را تصحيح کرده است ولي خبر که آمد، متاسفانه خوشحال‌کننده نبود. کاش آقاي الهام با سابقه ديانتي که از ايشان داريم به جاي توجيه آنچه گفته‌اند، در يک کلمه از اشتباه خود پوزش بخواهند.

فايننشال تايمز: روحاني قرار نيست براي حسن‌نيت سانتريفيوژها را خاموش کند

يک روزنامه انگليسي در تحليل انتخابات رياست جمهوري ايران نوشت: هيچ‌کس تصور نمي‌کند تغيير رئيس‌جمهور در ايران به معناي تغيير کلي ساختار است.

فايننشال تايمز مي‌نويسد: عجيب‌ترين نکته در مورد انتخاب روحاني اين بود که آراي وي نزديک 50 درصد بود و حاکميت مي‌توانست اين آرا را تغيير دهد(!!) هيچ کس تصور نمي‌کند تغيير رئيس‌جمهوري در ايران به معناي تغيير کلي ساختار است. قرار نيست روحاني به عنوان نشان دادن‌ حسن نيت به غرب سانتريفيوژها را خاموش کند. وي پيش از اين در اين مورد صحبت کرده و ديپلمات‌هايي که با وي در زماني که مذاکره‌کننده ارشد هسته‌اي ايران بوده است مي‌گويند بيش از اينکه ميانه‌رو باشد عملگرا است.

اين روزنامه خاطرنشان مي‌کند: رئيس‌جمهوري جديد ايران مي‌خواهد تحريم‌ها را مهار کند اما او نيز يک روحاني است که با ايدئولوژي انقلابي سال 1357 عجين شده است.

فايننشال تايمز با اشاره به اينکه تعيين سياست‌هاي کلي جمهوري اسلامي بر عهده رهبري است، مي‌نويسد: وظيفه اوباما اين است که همه راه‌هاي ديپلماتيک را به کار گيرد. در عين حال بايد توجه داشت حسن روحاني چه عملگرا باشد و چه نباشد، ايراني‌ها تسليم آمريکا نمي‌شوند.

همزمان کريستين کاريل (پژوهشگر ارشد مؤسسه لگاتوم و دبير نشريه فارين پاليسي) در اين نشريه آمريکايي نوشت: ايران قادر به انجام تغييرات و اصلاحاتي که ما مي‌خواهيم نيست. اکنون يک ميانه‌رو برنده انتخابات شده است. ميانه‌رويي که خود را مدافع بلندپروازي‌هاي هسته‌اي ايران مي‌داند. 

ميانه‌رويي که به کشورهاي غربي هشدار مي‌دهد خود را از جنگ داخلي سوريه کنار بکشند، ميانه‌رويي که از صافي شوراي نگهباني گذشته است که نامزدان مصلحت‌گراتر را از شرکت در انتخابات بازداشت. ميانه‌رويي که از آغاز روشن کرده که با اصل ولايت‌فقيه يا حکومت روحانيون مشکل ندارد؛ اصلي که محور اصلي نظامي ا‌ست که آيت‌الله روح‌الله خميني بنيان آن را پي افکند. و سؤال اين جاست که آيا با اين همه جايي براي خوشحالي باقي‌ است؟

نتانياهو: فريب ظاهر اعتدال‌گراي روحاني را نخوريد!

مدير موسسه واشنگتن در امور خاورميانه گفت منتخب جديد مردم ايران، از افراد درون حاکميت است و بايد فشارها بر ايران را تا زمان عقب‌نشيني ادامه داد.

مايکل سينگ در واشنگتن پست نوشت: تمرکز آمريکا بايد روي اقدامات ايران باشد و نه اشخاص. برخي مي‌گويند روحاني اصلاح‌طلب است و برخي مي‌گويند نيست. دولت اوباما نمي‌تواند اين احتمال را رد کند که فشار بين‌المللي بر ايران در نهايت نوعي از تغيير را که به دنبالش بوده به وجود آورده است؛‌ اما همچنين نمي‌تواند خطر کند و فشارهايي را که با زحمت زياد عليه ايران تجميع کرده است صرفا به دليل اميدواري و گمانه‌زني تخفيف دهد.

سينگ نوشت با توجه به سخنان و مواضع گذشته روحاني، مي‌دانيم که او نه تنها يک اصلاح‌طلب نيست بلکه از افراد درون نظام است که نقش مهمي در پيشبرد برنامه هسته‌اي، فعاليت‌هاي منطقه‌اي و حتي سرکوب داخلي ايران داشته است. او تا حدي که عملگرايي و ترجيح ديپلماسي از خود نشان داده است، با هدف خدمت به هدف‌هاي رژيم بوده نه در تلاش براي تغيير آنها. با اين حال، اين مساله را نيز نمي‌توان منتفي دانست که روحاني ممکن است با توجه به مشکلات شديد اقتصادي ايران به اين نتيجه رسيده باشد که اکنون تغيير ضروري است.

به نوشته واشنگتن پست: نشانه تغيير از جمله در آزادي بازداشت‌شدگان (!) و تغيير مواضع منطقه‌اي ايران قابل مشاهده خواهد بود. همچنين در تغيير سياست هسته‌اي و تا اين مواضع کلي تغيير نکند، سياست بنيادين آمريکا نبايد تغيير بکند حتي در صورتي که دولت آمريکا دست خود را به سوي روحاني دراز کند و به دنبال گشايش‌هاي ديپلماتيک باشد. در حقيقت تا زماني که ايران نرمش نشان ندهد، سياست آمريکا همچنان بايد محکم‌تر شود؛ در غير اين صورت پيامي غلط به ايران ارسال خواهد شد.

گفتني است ترغيب تندروهاي آمريکا، براي ادامه فشارها به ايران متاثر از مواضع رژيم صهيونيستي است. نتانياهو به تازگي در ديدار کاترين اشتون گفت: آزمون واقعي درباره انتخابات ايران اين است که اين کشور غني‌سازي اورانيوم را متوقف کرده، مواد هسته‌اي را به خارج بفرستد و تمام تاسيسات فردو را تعطيل نمايد.

نتانياهو مي‌گويد: «روحاني طرفدار راهبردي است که من اسم آن را بگو، بخند، مذاکره کن و غني‌سازي کن مي‌خوانم. من سخنان روحاني را در سال 2004 بازگو مي‌کنم که گفته بود «در حاليکه ما با اروپايي‌ها در تهران مذاکره مي‌کرديم، در حال نصب تجهيزات در تاسيسات اصفهان هم بوديم. درحقيقت با ايجاد يک فضاي آرام ما توانستيم کار را در اصفهان تکميل کنيم.» ما نمي‌توانيم به ايران اجازه دهيم چنين بازي را انجام دهد. آنها براي خريد زمان بازي مي‌کنند و به غني‌سازي ادامه مي‌دهند. تهران در عين حال پايگاه برنامه هسته‌اي خود را وسيع‌تر مي‌کند.

به گزارش راديو اسرائيل نتانياهو در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست «به ايالات متحده هشدار داد فريب ظاهر اعتدال‌گراي روحاني را نخورد. روحاني در گذشته نيز ماموريت داشته در مورد برنامه اتمي ايران با غرب گفت‌وگو کند، و همزمان به پيشبرد برنامه ادامه داده است. «هدف از گفت‌وگو با ايران بايد قطع کامل غني‌سازي اورانيوم باشد.» شوراي امنيت خواهان قطع غني‌سازي رژيم ايران است.

*وطن امروز:

آلمان برای پذیرش 100 عضو منافقین آماده است!


نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق از آمادگی آلمان برای پذیرش 100 تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین خبر داد.به گزارش براثا، مارتین کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق اعلام کرد دولت آلمان آمادگی دارد 100 تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین را اسکان دهد. وی همچنین از اسکان 27 تن از اعضای منافقین در آلبانی طی هفته جاری استقبال کرد. کوبلر با اشاره به حمله اخیر به پایگاه لیبرتی محل اسکان موقت گروهک منافقین در عراق اعلام کرد این حمله بیانگر اهمیت اسکان فوری منافقین در کشورهای دیگر است.

 وی در ادامه از دیگر کشورها خواست همچون آلبانی و آلمان موافقت خود را با پذیرش منافقین و اسکان آنها اعلام کنند. گفتنی است کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد گروهک منافقین را آوارگانی می‌داند که خواستار پناهندگی هستند و باید برای حمایت از آنها و حفظ امنیتشان اقدامات اساسی صورت گیرد.

گروهک تروریستی منافقین جنایات بیشماری را علیه ملت ایران و عراق مرتکب شده است و باوجود درخواست سازمان ملل متحد برای اعطای پناهندگی به این افراد به جز آلمان و آلبانی تاکنون هیچ کشوری آمادگی خود را برای پذیرش این افراد اعلام نکرده است. 

زمان صدور حکم قضات کهریزک

سیامک مدیرخراسانی در حاشیه همایش سراسری هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده درباره حکم سعید مرتضوی مبنی بر ۱۵ سال حبس و 5 سال انفصال از خدمات دولتی، اظهار کرد: این حکم را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم. به گزارش ایسنا، سیامک مدیر خراسانی در حاشیه همایش سراسری هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده درباره حکم سعید مرتضوی مبنی بر ۱۵ سال حبس و 5 سال انفصال از خدمات دولتی، اظهار کرد: این حکم را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.

وی درباره پرونده بیمه ایران نیز خاطرنشان کرد: پرونده بیمه ایران هنوز از دادسرا بازنگشته و تصمیمی درباره آن گرفته نشده است.
رئیس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران خاطرنشان کرد: احتمال دارد تا آخر هفته قوه قضائیه حکم پرونده قضات کهریزک را صادر کند. 

پنتاگون به دنبال مقالات دوران دانشجویی روحانی

وزارت دفاع آمریکا درصدد دسترسی به مقالات دانشجویی رئیس‌جمهور منتخب ایران در دانشگاه اسکاتلند است.به گزارش فارس، پایگاه خبری «اسکاتلند هرالد» نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درصدد دسترسی به مقالات دانشگاهی رئیس‌جمهور جدید ایران است که در دانشگاه اسکاتلند تحصیل کرده است.بر اساس این خبر، چند روز بعد از پیروزی حجت‌الاسلام «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری 14 ژوئن در ایران بود که مقامات وزارت دفاع آمریکا با دانشگاه «گلاسکو» در اسکاتلند تماس گرفتند و دسترسی به مقالات دانشجویی رئیس‌جمهور منتخب ایران را خواستار شدند. حجت‌الاسلام روحانی 65 ساله در دهه 1990 میلادی در دانشگاه گلاسکو تحصیل و مدارک کارشناسی ارشد و دکترا را از دپارتمان حقوق این دانشگاه دریافت کرده است. 

کانادا از اشتباه خود در قبال ایران درس نمی‌گیرد

وزیر خارجه کانادا که اخیرا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران لفاظی کرده بود و بعد از آن مجبور به عذرخواهی از مردم ایران شد، در مصاحبه‌ای برای برنامه هسته‌ای ایران اولتیماتوم تعیین کرد. به گزارش فارس، درست با گذشت یک هفته از اهانت «جان برد» وزیر خارجه کانادا به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و بی‌معنی خواندن مشارکت مردم ایران در انتخابات و بعد از آن نامه عذرخواهی از مردم ایران، وي بار دیگر در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به ایران هشدار داد تنها 2 تا 3 ‌ماه زمان دارد به غرب ثابت کند به دنبال یک راه‌حل از طریق مذاکره برای برنامه هسته‌ای خود است.

برد ضمن هشدار به ایران و بدون اینکه پیامدهای به پایان رسیدن مهلت تعیین شده را بیان کند، تصریح کرد: پروسه دیپلماتیک رو به اتمام است. جان برد درباره استفاده از دیپلماسی در قبال ایران گفت: همیشه برای اینکه 2 تا 3 ‌ماه منتظر بمانیم، دلیل وجود دارد. اگر ایرانی‌ها می‌خواهند ثابت کنند که تفکرات منفی درباره آنها اشتباه است، باید در مذاکرات با 1+5 به پیشرفتی معنادار دست یابند، هرچند خود من هم در این مورد بدبین هستم، اما امیدوارم آنها خلاف این را ثابت کنند. 

وی ادامه داد: پروسه دیپلماتیک رو به پایان است و باید رو به پایان رود. اگر ایران می‌خواهد راه‌حل‌هایی منسجم و معنادار برای برنامه هسته‌ای خود پیدا کند، فرصت دارد که در هفته‌های آتی به جهان ثابت کند. شما فردی را دارید (روحانی، مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای ایران) که احتیاج به زمان ندارد که پرونده‌ هسته‌ای را بازخوانی کند و احتیاجی هم ندارد که درباره برنامه هسته‌ای ایران اطلاعاتی به‌دست آورد. 

*آرمان:

واکنش به قطع تماس تصویری رایتل


شنیده شد که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: قطع امکان مکالمه تصویری رایتل منطقی نیست و باید امکان استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه به‌طور کامل برای مردم فراهم باشد. بهروز نعمتی با اشاره به قطع تماس‌های تصویری رایتل و سردرگمی مشترکان آن اظهار کرد: هم‌اکنون تکنولوژی در دنیا با سرعت بالایی به روز می‌شود و باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که از این موضوع عقب نمانیم. 

وی ادامه داد: با توجه به ارتقای سطح تکنولوژی در جهان باید به نحوی حرکت کنیم که از همه امکانات استفاده کنیم و نباید فضا را برای سوءاستفاده فراهم کنیم. نعمتی تاکید کرد: هم‌اکنون رایتل به عنوان ارائه‌دهنده خدمات نسل سوم تلفن همراه یکی از تکنولوژی‌های روز به‌شمار می‌رود و اگر نتوانیم از این تکنولوژی که برای کشور مهیا شده است، استفاده کنیم دیگران از این خلأ ایجادشده به سود خود استفاده خواهند کرد و از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند.

طلایی چرا رفت بیرون؟

شنیده شد که دفتر مرتضی طلایی درباره حضور او در مراسمی تحت عنوان «تقدیر از عارف و حمایت از روحانی» اعلام کرد: دعوت رسمی از آقای مرتضی طلایی به مراسم هتل اسپیناس تحت عنوان شرکت در «مراسم تجلیل آذری‌زبان‌های تهران از منتخبین شورای اسلامی شهر» صورت گرفته بود و آقای طلایی پس از حضور در محل برگزاری مراسم و با توجه به اینکه ماهیت و هدف برگزاری این مراسم موضوعی دیگر و مغایر با دعوت اولیه بود، اقدام به ترک محل برگزاری مراسم می‌نماید. شایان ذکر است، عضو شورای اسلامی شهر تهران حین ترک کردن مراسم به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفته و دلیل ترک این مراسم را نیز بر مبنای توضیحات بالا ارائه می‌کند.

رفتار عجیب یک راننده با جریمه‎هایش

شنیده شد که راننده‌ای که قصد دارد بیشترین برگه‌های جریمه را دریافت کند و صاحب کلکسیونی از آنها شود به‌دلیل چسباندن برگه‌های جریمه به شیشه‌های اطراف خودرویش دوباره جریمه شد. همشهری آنلاین نوشت؛ این جوان عربستانی که خودرویش نیز به همین دلیل توقیف شد پیش از این به محض دریافت جریمه‌ جدید آن را در کنار صد‌ها برگه دیگر روی شیشه خودرو می‌چسباند. 

مأمور پلیسی که این خودرو را توقیف کرده در اینباره می‌گوید: امسال این دومین خودروی شگفت‌انگیزی است که دیده‌ام. سال پیش راننده‌ای شیشه‌های خودرویش را با اسکناس تزیین کرده بود، به‌طوری‌که دید راننده کاهش پیدا می‌کرد و به همین دلیل نیز جریمه شد.

علاقه رهبر کره به خاطرات هیتلر

شنیده شد که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی که به تازگی خواندن نسخه‌ای از زندگینامه خودنوشت هیتلر یعنی «نبرد من» را به پایان برده، می‌گوید که از این کتاب الگوبرداری می‌کند. نیو فوکوس اینترنشنال نوشت؛ کیم جونگ اون که در ماه ژانویه این کتاب را به عنوان هدیه تولد از روسای حزب دریافت کرد، پس از مطالعه کتاب، آن را تحسین کرد. به گفته او باید به این کتاب به عنوان تحقیقی در زمینه اصلاحات اقتصادی هیتلر نگاه کرد و او آن را الزاما به معنی تاییدیه‌ای بر نازیسم نمی‌داند. 

نشریه نیو فوکوس اینترنشنال که به تازگی این گزارش را منتشر کرده، می‌نویسد: ملک‌الشعرای پیشین کره در چین با تاکید بر این مساله گفته است که کیم تحسین کننده راهی است که هیتلر در آلمان در پیش گرفت و با اصلاح اقتصادی و نظامی پس از جنگ جهانی اول موفق شد تا کشور را به اوج برساند.

لغو همه دیدارهای ملک عبدا...

شنیده شد که دفتر عبدا... بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی از پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان دفتر براساس ترتیب برنامه‌های دیدارهای شاه عربستان به علت اوضاع بد جسمی وی امتناع کرد. العالم گزارش داد؛ همچنین اداره تشریفات و مراسم پادشاهی عربستان به موسسات زیر نظر خود در پایتخت‌های عربی اعلام کرده که شاه عربستان از پذیرش تمامی میهمانان خود معذور است و تمامی دیدارهای ترتیب داده شده در راستای برنامه‌های رسمی که پیش‌تر برنامه‌ریزی شده، یا در شرایط خاص منطقه‌ای باید انجام شود، می‌تواند به دفتر ولیعهد وی انتقال داده شود.

تجمع هواداران پرسپولیس مقابل وزارت ورزش


شنیده شد که تعدادی از هواداران تیم پرسپولیس که بابت کنار گذاشتن محمد رویانیان از مدیرعاملی این تیم ناراحت هستند، روز سه‌شنبه مقابل وزارت ورزش و همچنین باشگاه پرسپولیس جمع شدند و با سر دادن شعارهایی علیه وزارت ورزش و برخی مسئولان نارضایتی خود را از این اتفاق اعلام کردند. خبرآنلاین نوشت؛ جالب اینجاست که آنها با سر دادن شعارهایی از حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت خواستند تا به امور باشگاه پرسپولیس سریع‌تر رسیدگی کند. در این تجمع برخی از لیدرهای باشگاه پرسپولیس هم حضور داشتند و از هواداران می‌خواستند علی دایی و محمد رویانیان را تشویق کنند.

جزئیات جدید پرونده 3هزارمیلیاردی

شنیده شد که قاضی ناصر سراج در رابطه با صدور رای پرونده نمایندگانی که در فساد 3 هزار میلیاردی نقش داشته‌اند، گفت: تاكنون هیچ حکمی درمورد این 3 نماینده در این پرونده صادر نشده و رسیدگی به این پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان ادامه دارد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ ماجرای پرونده فساد ۳۰۰۰‌میلیارد تومانی همچنان ادامه دارد؛ پرونده‌ای که همین چند روز پیش قاضی سراج به‌عنوان قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده از سنگین‌تر‌شدن آن به‌دلیل رو‌شدن اسناد گمرکی جدید مرتبط با شرکت امیر‌منصور آریا خبر داد.

نجات 13 ایرانی توسط گارد ساحلی هند

شنیده شد که منابع هندی اعلام کردند گارد ساحلی هند شنبه گذشته 16 خدمه یک شناور ماهیگیری که شامل 13 ایرانی و 3 پاکستانی بودند را نجات داده است. تسنیم نوشت؛ این قایق ماهیگیری در روز 16 می، از بندر کناره در ایران حرکت کرده بود و در منطقه سوکوترا، توسط دزدان دریایی سومالیایی ربوده شده بود. پس از استفاده از این کشتی برای 25 روز، دزدان دریایی این قایق را در روز 10 ژوئن آزاد کردند. این قایق در روز 21 ژوئن از گارد ساحلی هند تقاضای کمک کرد. کشتی وارونا، متعلق به گارد ساحلی هند روز 22 ژوئن به منطقه رسیده و به‌رغم وضعیت نامناسب جوی توانسته بود کمک‌های لازم را به این قایق و خدمه آن برساند.

*خراسان:

پيشنهاد يک مسئول براي تشکيل شوراي هماهنگي بسيج ملي

در حالي که بر اساس بند"د" ماده 201 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است شرايط ارتقاء حضور و سهم نيروهاي مردمي در استقرار امنيت و دفاع از کشور را فراهم کند، يک مسئول دولتي در نامه اي به مديران ارشد اجرايي پيشنهاد کرده نهادي با نام «شوراي هماهنگي بسيج ملي» ذيل شوراي عالي امنيت کشور تاسيس و شوراهاي فرعي آن نيز در استانها و شهرستان هاي کشور ايجاد شود که اين موضوع فعلا به دليل مخالفت کارشناسان، در دستور کار قرار نگرفته است.

دستور خريد آب خليج فارس پيش از افتتاح پروژه

بر اساس بررسي هاي يک نهاد نظارتي، در حالي که هنوز زمان زيادي تا پايان پروژه انتقال آب خليج فارس به مرکز ايران باقي‌مانده، يک مسئول ارشد اجرايي در ابلاغيه اي به وزارت نيرو و تعدادي از استانداران و وزرا، مقرر کرده دستگاههاي مربوطه نسبت به تضمين خريد آب انتقالي از خليج فارس به استانهاي مرکزي کشور که با سرمايه گذاري بخش خصوصي در حال انجام است، با رعايت مقررات مربوطه در اين زمينه، اقدام کنند.

*تهران امروز:


نقش روساي جمهور پيشين در روي كارآمدن رئيس‌جمهور منتخب

امير محبيان در خصوص نقش هاشمي و خاتمي در موفقيت روحاني گفت:آيت‌الله هاشمي با توجه به جايگاهي كه در اذهان عمومي از آن برخوردار است، به واسطه ثبت‌نام به عنوان كانديدا و همچنين بعد از آن، عدم احراز صلاحيت براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري ميزان مشخصي راي در جامعه را به سمت خود جلب كرد و پس از آن موج به وجود آمده را به نفع حسن روحاني به كار گرفت و اين ظرفيت را به او انتقال داد.به گزارش‌عصر، ايران وي افزود:سيدمحمد خاتمي هم با حمايت از روحاني و هموار كردن راهش، نقش ارزشمندي در وحدت جريان مذكور ايفاكرد. آن هم در شرايطي كه تندروهاي اصلاحات مخالفت شديدي با درخواست او از عارف براي كناره‌گيري داشتند.

كشف دستگاه مهم دولتي با سه معاون بازنشسته

خراسان نوشت: براساس بررسي‌هاي يك نهاد نظارتي، يكي از دستگاه‌هاي مهم دولتي كه نقش موثري در اجراي برنامه دولت دارد، از ساختاري غلط رنج برده و هم‌‌اكنون سه معاون مهم رئيس اين دستگاه، از ابتداي سال‌جاري بازنشسته شده و با تاييد دولت، در سمت خود باقي مانده‌اند كه اين موضوع نشان مي‌دهد مسئولان اجرايي تدبيري براي اصلاح اين موضوع و انتخاب افراد جايگزين نكرده‌اند.

واكنش پسر هاشمي به‌شايعه تغيير دانشجو

ياسر هاشمي‌رفسنجاني در گفت‌وگو با مهر درباره برخي شائبه‌ها در خصوص خداحافظي فرهاد دانشجو از صندلي رياست دانشگاه آزاد بعد از مستقر شدن دولت يازدهم، گفت: تغييرات مديريتي در دانشگاه آزاد در اختيار هيات امناي دانشگاه آزاد است و در واقع هيات مذكور است كه براي تغيير مديريت تصميم مي‌گيرد.

وي ادامه داد: من فعلا چنين دستور كاري در هيات امناي دانشگاه آزاد نديدم.وي همچنين درباره اين شائبه كه ممكن است با ورود حسن روحاني به راس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تغييراتي در اساسنامه اين دانشگاه ايجاد كند يا تصميمات ديگري اتخاذ شود تا در بدنه مديريتي اين دانشگاه تغييراتي به‌وجود آيد، تاكيد كرد: تمام اين تغييرات طي يك فرآيند بايد صورت گيرد و بايد ديد آيا اتفاقي مي‌افتد يا نه.

زمان صدور حكم قضات كهريزك

سيامك مديرخراساني در حاشيه همايش سراسري هفته قوه قضائيه در جمع خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در مورد حكم سعيد مرتضوي مبني بر 15 سال حبس و پنج سال انفصال از خدمات دولتي، گفت: اين حكم را نه تاييد و نه تكذيب مي‌كنم. به گزارش ايسنا، وي در مورد پرونده بيمه ايران نيز خاطرنشان كرد: پرونده بيمه ايران هنوز از دادسرا بازنگشته و تصميمي درباره آن گرفته نشده است. وی گفت: احتمال دارد تا آخر هفته قوه قضائيه حكم پرونده قضات كهريزك صادر شود.

ماجراي ترور مقام معظم رهبري از زبان وزير بهداري

هادي منافي،‌ وزير بهداري دولت شهيد رجايي در گفت‌وگويي با فارس خاطرات حادثه ترور مقام معظم رهبري را روايت مي‌كند وي مي‌گويد:آقا روز 6 تير 1360 در حالي كه در مسجد اباذر سخنراني مي‌كردند، بمبي منفجر شد و به شدت به سينه و دست راست ايشان آسيب زد. خون زيادي هم از ايشان رفت اما لطف و خواست خدا بود كه ايشان زنده بمانند. اتفاق عجيبي بود. از معجزات بود. معلوم است كه خداوند وظيفه مهمي را براي ايشان مقدر كرده بود تا اين انقلاب را نگه دارند.وي افزود:آقا را با هلي‌كوپتر به بيمارستان قلب شهيد رجايي منتقل كرديم، در بيمارستان نزديك 60 كيسه خون به ايشان تزريق شد تا توانستند نجات پيدا كنند. 

چندين عمل هم روي سينه و دست ايشان انجام شد. پروفسور سميعي كه جراح معروف بين‌المللي مغز و اعصاب است تصادفا در آن روزها در ايران بود. او هم آمد و كمك كرد.جراحان و متخصصان برجسته عروق آمدند. دكتر لواساني متخصص ريه هم آمد و نهايتا قسمت و تقدير الهي اين بود كه ايشان زنده بمانند.توي بيمارستان حدود 2 ماه بستري بودند، بعد هم ايشان را به جاي امني در شميران منتقل كرديم.ايشان تحت درمان بودند تا زمان انتخابات رياست‌جمهوري بعدي كه امام اجازه دادند، روحانيون وارد عرصه شوند و به حضرت آقا تكليف كردند كه ايشان هم در انتخابات شركت كنند. 

در آن زمان ديگر ايشان بهبود كامل پيدا كرده بودند. به جز دست‌شان كه آسيبي جدي ديده بود. وي مي‌گويد:زماني كه آقا در بيمارستان به هوش آمدند. اول پرسيدند كه از همراهانشان در مسجد كسي آسيب نديده است. گفتيم نه، كسي طوري نشده است. بعد از وضع خودشان پرسيدند. گفتيم راستش اين است كه ممكن است دست راست شما ديگر كار نكند،‌گفتند، دست لازم نيست، زبانم كار كند كافي است.خيلي با حالت اطمينان،‌حوصله و شجاع و مقتدرانه برخورد و از همان روز بعد شروع كردند به تمرين نوشتن با دست چپ و خيلي زود با دست چپ درست مثل دست راست مي‌نوشتند.

نتيجه انتخابات از نظر عبدي

عباس عبدي فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با فرارو گفت: «كشوري كه نتواند روي اين مسئله روشن كه پيروز انتخابات چه گروهي است، به تفاهم برسد قرار است روي چه مسئله‌اي به تفاهم برسد؟! براي رسيدن به اين پاسخ مي‌توان مواضع طرفين در قبل از انتخابات را مطالعه كرد تا متوجه شد هر جريان به سمت كدام نامزد گرايش داشت.»وي ادامه داد: «اما به نظر من اين سوال كه كدام جريان در انتخابات پيروز شد در درجه دوم اهميت است. 

به اين دليل كه اصلاح‌طلبان نامزد خاص خود را در انتخابات نداشتند كه حالا به آن معناي موردنظر بتوان گفت پيروز شدند يا شكست خوردند.»وي افزود: «انگار كه مثلا مسابقه‌اي جهاني برگزار شود و به هر دليل اجازه حضور به تيم يك كشور را ندهند. بنابراين وقتي در مسابقات حضور ندارد نمي‌تواند مسابقه دهد كه بعد گفته شود پيروز شده يا شكست خورده است. اما اگر اجازه حضور مي‌دادند آن وقت معلوم مي‌شد كه چه كسي شكست خورده و چه كسي پيروز شده است.»

 عبدي درباره اين ادعاي اصولگرايان كه مي‌گويند اصلاح‌طلبان چون از امكان راي آوري عارف نااميد بودند از آقاي روحاني حمايت كردند گفت: «اين سخن حرف بي‌ربطي است و كسي به قضيه اينطور نگاه نمي‌كند و اگر مي‌خواستند كاري كنند كه آقاي عارف راي بياورد براي آنها كار سختي نبود؛ ولي شايد چنين فرآيندي به نفع انتخابات نبود.» اين فعال سياسي اصلاح‌طلب اظهار كرد: «به نظرم اصلا مهم نيست كدام جريان در انتخابات پيروز شده؛ مهم اين است كه فعلا آقاي روحاني انتخاب شده است.

 اولا معلوم است كه چه كساني در جريان انتخابات از ايشان حمايت كردند و در ستادهاي ايشان بودند و دوم اينكه بايد پرسيد آقاي روحاني چطور اصولگرايي است كه وقتي اصولگرايان احساس كردند ايشان راي مي‌آورد و نامزدهاي خودشان راي نمي‌آورند در روزهاي آخر سعي داشتند ائتلاف كنند تا آقاي روحاني پيروز نشود؟» عبدي تصريح كرد: «لذا بنده به اصولگرايان مي‌گويم اصلا آقاي روحاني مال شما، اما اجازه دهيد قيمت ارز پايين بيايد، اقتصاد رونق پيدا كند، تحريم‌ها تعديل شود، تنش خارجي كم شود، تورم كنترل شود، فرزندان‌مان شغل پيدا كنند، تنش‌هاي داخلي كاهش يابد و همه اينها اگر شد افتخارش براي شما.»

*ابتکار:

بازشماري برخي از صندوق‌هاي شوراي شهر تهران

به علت اعتراض چند تن از نامزدهاي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران 10 درصد صندوق‌هاي اخذ رأي بازشماري شد.به گزارش فارس به دليل اعتراض و شکايت چند نفر از نامزدهاي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران، هيات اجرايي انتخابات شهر تهران تصميم گرفت 10 درصد صندوق‌هاي اخذ رأي بازشماري شود که هم‌اکنون بازشماري اين صندوق‌ها به اتمام رسيده است.

پيشنهادات قاليباف به نامزدهاي ديگر

با گذشت ده روز از انتخابات يازدهم رياست جمهوري از گوشه و کنار محافل سياسي شنيده‌ها و ناگفته‌هايي جذابي از پشت پرده انتخابات پرشور 24خرداد به گوش مي‌رسد. پارسينه نوشت: پس از آشکار شدن سير صعودي حسن روحاني در نظرسنجي ها، محمدباقر قاليباف به روحاني پيشنهاد کناره گيري از ادامه رقابتها به شرط دريافت سمت معاون اولي کابينه باضافه 5 وزارتخانه دولت آينده را داده است.

حسن روحاني به اين پيشنهاد چنين پاسخ داده بود: شما کناره گيري کنيد من معاون اولي باضافه 6 وزارتخانه را به شما مي‌دهم.ظاهرا پيشنهاد قاليباف به کناره گيري رقبا محدود به حسن روحاني نبود، شهردار تهران يک روز پيش از ارائه پيشنهاد کناره گيري به حسن روحاني،پيشنهاد مشابهي هم به علي اکبر ولايتي داده بود.پيشنهاد قاليباف انصراف ولايتي در ازاي تصدي وزارت امور خارجه دولت آتي بود. شنيده‌ها حاکي است علي اکبر ولايتي با يک روز تاخير اين پيشنهاد را رد کرده بود.

*جمهوری اسلامی:

توضيحات دفتر سخنگوي دولت درباره رجعت احمدي نژاد

پس از چاپ اظهارات غلامحسين الهام درباره رجعت احمدي نژاد هنگام ظهور امام زمان عليه السلام در رسانه‌ها، دفتر سخنگوي دولت درباره اين مطلب توضيحاتي داده است كه بهتر است خود خوانندگان درباره آن قضاوت كنند. در اين توضيح آمده است: "برخي رسانه‌ها بدون توجه دقيق به معنا و محتواي سخنان دكتر الهام، با ذهنيت قبلي نسبت به كلمه "رجعت" و قرينه‌سازي براي آن در زمينه مهدويت، نسبت به تحريف معنايي اين سخنان اقدام كرده‌اند درحالي كه منظور و مراد دكتر الهام از كلمه رجعت به آقاي دكتر احمدي نژاد و آرزوي بازگشت وي در آينده نزديك به عرصه سياسي و اداره دولت باز مي‌گردد.

" جمله‌اي كه خبرگزاري فارس از غلامحسين الهام نقل كرد و اكنون دفتر وي درصدد توجيه آن برآمده اين بود: "انشاءالله با ظهور امام زمان(عج) احمدي نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود."

جان كري برای رفع نگرانی های هسته ای کشورش از ایران  دست به دامان هند شد

جان كري، وزير خارجه آمريكا در ديدار با همتاي هندي خود، از ايران خواسته از فرصت پديد آمده پس از انتخابات رياست جمهوري، براي رفع نگراني‌‌ها پيرامون برنامه هسته‌ايش بهره گيرد. به گزارش تابناك، به نوشته "ديلي استار" لبنان، وي گفته در ديدار با سلمان خورشيد، وزير خارجه هند، دو طرف به ارزيابي تحولات مربوط به روابط با ايران پرداخته‌اند. كري همچنين از وزير خارجه هند خواسته با توجه به روابط خوب اين كشور با ايران، از مقامات ايراني درخواست كند، در زمينه هسته‌اي نسبت به رفع نگراني‌‌ها اقدام كنند. وي اظهار داشته ايران نبايد نسبت به تعهد آمريكا و جامعه جهاني دچار سوءتحليل شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران